זעזוע: משטרת שטוקהולם אישרה לשרוף ספרי קודש

    אבי יעקב 1 Comment on זעזוע: משטרת שטוקהולם אישרה לשרוף ספרי קודש

    שלוש בקשות רשמיות שהוגשו למשטרה למתן היתר לשריפת ספרי קודש החשובים ליהדות ולאיסלם אושרו בטענה שמדובר בשמירה על חופש הביטוי • נשיא 'ועידת רבני אירופה', הגאון רבי פנחס גולדשמידט: "מעשה מתועב המזכיר תקופות חשוכות בהיסטוריה"

    הרב פנחס גולדשמידט צילום: אלי איטקין
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    זעזוע ביהדות העולם; בקשות לשריפת ספרי קודש החשובים ליהדות ולאיסלם במרחב הציבורי אושרו על ידי משטרת שטוקהולם ויתקיימו מול מסגדים, בתי כנסת ומוסדות ציבור. נשיא 'ועידת רבני אירופה', הגאון רבי פנחס גולדשמידט אמר כי: "זהו מעשה מתועב המזכיר תקופות חשוכות בהיסטוריה המדממת של יבשת אירופה. המשורר היהודי-גרמני היינריך היינה הזהיר בעבר שבמקום שבו שורפים ספרי קודש, ישרפו גם בני אדם".

    עוד הוסיף: "ממשלת שבדיה מצליחה לפגוע פעם נוספת ברגשותיהם של הקהילות הדתיות במדינה. לא נבליג על הפגיעה הזו. אנו בוחנים את כלל האפשרויות המשפטיות והפוליטיות בכדי לפעול נגד ההצעות המסוכנות הללו".

    בשבוע שעבר, פליט עיראקי אנטי-מוסלמי, חבר המפלגה הקיצונית SD, קיבל אישור מהמשטרה ושרף ספר קוראן עטוף בחזיר מול המסגד הגדול בשטוקהולם. זו אינה הפעם הראשונה שמקרה כזה מקבל רוח גבית במדינה, לאחר שבחודש ינואר האחרון נשרף ספר קוראן מול השגרירות הטורקית. הצעות דומות עולות גם לגבי ספרי תורה שישרפו מול בית השגריר ומוסדות ציבור נוספים.

    באופן מפתיע ומזעזע, עמדת המשטרה המקומית היא שיש לאשר בקשות לשריפת ספרי קודש בשם חופש הביטוי.

    הגר"פ גולדשמידט הוסיף כי: "חופש הביטוי הוא לא ערך עליון לאנושות והוא אינו נותן היתר לפעולות שמעודדות את האזרחים לעבור על החוק במעשים שמקדמים פשעי שנאה והסתה נגד קהילות דתיות במדינה. אם אין גבול לחופש הביטוי, אז מה ימנע מהם להתיר גם אפשרות לקיום של תעמולה נאצית והכחשת השואה?" – שאל נשיא 'ועידת רבני אירופה'.

    "המסר שלנו שלעשות זאת בשם חופש הביטוי זה לבזות את הדמוקרטיה כאשר ברור לכל שמדובר בפשעי שנאה שמסכנים הן את היהודים ואת המוסלמים בשוודיה ופוגעים בהם פגיעה קשה. ההיסטוריה היהודית מלמדת אותנו לאורך הודורת כי שריפת ספרים זו תקדים מסוכן לקראת פוגרומים ורצח".

    הגר"פ גולדשמידט סיים את מחאתו הנמרצת: "אנחנו מתנגדים בתוקף לשריפת כל ספר קודש, יהי זה תורה, קוראן או ברית חדשה מתוך הבנה כי מדובר בפשעי שנאה חמורים ביותר שיפגעו לא רק ברגשות אלא במיעוטים היהודים והמוסלמים בשוודיה".



    1 תגובות

    מיין תגובות